Remote Support

Wij hebben diverse producten waarmee we u remote support via internet kunnen geven.

Bij voorkeur gebruiken we de remote support tool Zoho Assist.

Met enkele muisklikken kunnen wij met u meekijken, of zelfs na uw toestemming de bediening van uw pc overnemen. De software werkt snel, veilig en zonder problemen zelfs als er firewalls en/of proxyservers bij u in gebruik zijn.

Middels deze software zijn wij dus in staat om u te helpen bij bijvoorbeeld het installeren van drivers, het instellen van een programma zoals een virusscanner of spamfilter, een foutmelding te zien en wellicht op te lossen. Verder kunnen wij ook eenvoudig een ontbrekend bestand eenvoudig via dezelfde verbinding op uw bureaublad plaatsen.

Via de software kunnen wij ook op uw bureaublad met een duidelijk opvallende aanwijzer uw aandacht ergens op vestigen, om iets aan te wijzen, zodat u wellicht een volgende keer zelf het probleem kan oplossen.
Kortom, op deze wijze kunnen wij dus ook eenvoudige gebruikersvragen eenvoudig beantwoorden en meteen laten zien.

De voordelen op een rij

  • Geen voorrijkosten
  • Geen speciale software nodig, met allerlei moeilijke instellingen
  • U hoeft niet uw pc af te koppelen, weg te brengen en één of zelfs meerdere dagen de pc te missen
  • De kosten zijn geringer dan een standaard reparatie, u betaalt slechts een gering starttarief en verder per minuut.

Remote support

Remote support
Windows – Download

Klik hier

Wat kost het?

De kosten voor een remote support sessie worden per sessie gefactureerd conform onderstaande overzicht.

Wanneer u een service/onderhouds-contract afgesloten heeft met daarin de remote support module, gelden uiteraard de daarin vermelde tarieven en voorwaarden.

  • Starttarief per sessie € 7,50*
  • Tarief per minuut € 0,80*

*Deze kosten zijn exclusief btw

Hoe werkt het?

Stap 1:
U neemt contact op met onze helpdesk en vraagt om hulp met de computer. Indien mogelijk wordt u gelijk geholpen, anders wordt er een afspraak gemaakt.
Uiteraard is dit ook afhankelijk van een eventuele service overeenkomst.

Hierna start u onder begeleiding van de helpdeskmedewerker de Client software

Stap 2:
U krijgt van de helpdeskmedewerker een pincode welke u in 1 van de twee velden rechts op deze pagina invoerd.
In principe zullen we in eerste instantie de bovenste gebruiken (MSP), mocht deze onverhoopt niet werken, kan het zijn dat de helpdeskmedewerker u verzoekt de tweede te gebruiken (ISL)

Deze code is uniek en kan slechts éénmaal gebruikt worden.
Na het invoeren van deze code klikt u op de knop Verbinden. Hierna verbinden de twee programma’s automatisch met elkaar. Als de verbinding tot stand is gekomen, krijgt u nog een vraag van de operator waar u op moet antwoorden voordat de helpdeskmedewerker uw bureaublad kan zien.

Stap 3:
U kunt ten alle tijde verbinding verbreken. Het is niet mogelijk om zomaar de bediening van uw pc over te nemen. U blijft dus de baas over uw eigen pc.

Wanneer het probleem opgelost is, kunt u of de helpdeskmedewerker de verbinding verbreken. Hierna is opnieuw verbinden alleen mogelijk door deze gehele procedure opnieuw uit te voeren.

Facturering geschied dan conform de daarvoor geldende tarieven.